Friday, September 24, 2010

האם האתר שלי 'טוב לגוגל' / על היתכנות של הצלחה בתוצאות חיפוש

קידום אתרים - עבודה קשה

תחום קידום האתרים / אופטימיזציה למנועי חיפוש כל כך רחב ומתרחב ומתעדכן ומשתנה, עד שהוא הפך לשאלת השאלות שכל בעל אתר עשה קידום אתרים, שואל את עצמו ואת כל מי שמציע לו לעשות את זה עבורו במאתיים דולר ("בטח שיש לי נסיון! חודשיים בג'ון ברייס!!!") או בעשרים אלף ש"ח ("יש לנו צוות מיומן ומקצועי!"). אחת הבדיקות הראשונות שעושים עוד לפני שמבקשים עזרה מקצועית, זו הבדיקה העצמאית האם האתר שלכם 'שווה' משהו. האם האתר מוכן לתהליך קידום אתרים ו/או עומד בדרישות הסף של מנועי החיפוש. האם האתר מתאים לגוגל?


1. קידום אתרים על קצה המזלג - הרעיון בקידום אתרים מוצלח (קרי - מביא תוצאות, נשאר שנים, משאיר מקום למתחרים), הוא לא לעשות דברים בשביל מנועי החיפוש, בטח ובטח לא בשביל גוגל (שמזהה ולא אוהב את הפעילות המוגזמת של נסיון לדחוף אתר למעלה בתוצאות, בצורה לא טבעית). אז הבדיקה הראשונה שאתם צריכים לעשות היא האם יש באתר שלכם דברים ש'מיועדים למנועי חיפוש', כמו קישורים פנימיים רבים ומוגזמים, קישורים נכנסים מאתרים מפוקפקים, הסתרת טקסט/הפנייה גולש לדף שמנועי חיפוש לא רואים ועוד. עוד דבר שכדאי לקחת איתכם מסעיף זה, היא ההבנה שכל התהליך מיועד לשפר את האתר אל מול משתמשיו הפוטנציאלים ובכך לגרום לגוגל לשלוח אליו תנועה ולא הפוך.

2. בן כמה הדומיין, איפה האיחסון? פנה אלי משקיע גדול שאתר (התדמית) של החברה שלו (שלא באמת זקוקה לקידום אתרים, אבל כמו לכולם, מפריע שהאתר "פשוט לא שם כשמחפשים"), לא מופיע בשום חיפוש. מסתבר ששלוש שנים לפני שרשם החברות אישר את שמו, נסגר אתר פורנו בדומיין שנקנה לצורך אתר החברה והסיכוי 'לצאת מהעונש' מבלי לדעת את העובדה הזו, הקשה עליהם מאד. כמו כן, חשוב לדעת איפה מאוחסן האתר (איחסון אתר שעוסקת בברביות לילדות בחוות שרתי אתרי קזינו, לא יעשה עם אתרכם חסד).

3. האם התוכן של גלוי? תוכן הוא אלמנט חשוב מאד בקידום האתר ובתפיסת מיקום בתוצאות החיפוש. החיפוש הוא של מילים ואם אין אצלכם מילים (לדוגמא - אתר שכולו פלאש), אין לכם סיבה אמיתית להופיע בתוצאות.

4. האם ה X שהאתר מכניס גדול או קטן מהאפשרות לקדם אותו? האפשרות לקדם היא אחת מארבע אופציות: א. לקדם לבד - ללמוד, להתנסות, לטעות, להבין שזו הייתה טעות להיכנס לזה ולעבור לסעיף הבא. ב. לקחת חברת קידום - לשלם, לשלם, לשלם, להבין שזו הייתה טעות להיכנס לזה ולעבור לסעיף הבא. ג. לקחת חברת קידום, להגיד להם שהכל כבר מובן ומכאן אתם ממשיכים לבד. להבין שזו הייתה טעות להיכנס לזה ולעבור לסעיף הבא. ד. לקחת איש/אשת מקצוע מומחים, להישען ולהאמין בהם - ולהצליח בגדול.
האם יש לכם בכלל X מהאתר? אם אין איקס ו/או הוא אינו גדול, אין לכם סיבה אמיתית לבחור באופציה האחרונה, ביחרו באחת משלושת הראשונות, הן נועדו עבורכם וגילגולכם לסעיפים הבאים בסופו של דבר, יחזירו אתכם לאחרונה (או למשפט המבעאס - "לחדש או לא לחדש?").

5. האם יש ומה הם המקומות המיוחדים באתר שלי? מה יש בו שאין באחרים ואיך מדגישים/מבליטים את זה? כלל זה עובד על העקרון הפשוט - אם אין לך את זה, אין לך את זה. יש לך את זה רק אם יש לך את זה.

TR2.0
הטיפ השישי, הטוב ביותר נמצא אצלי סגור בכספת. זה הסוד הגדול שקובע איזה אתר יצליח ואיזה לא. רוצים לדעת את הסוד? אוקיי, נשברתי, הנה הוא:

6. אתר שעושה מה שאחרים עושים ואין לו תקציבי דריסה* - צריך להיסגר או להיתדרדר.
אתר שמנסה לעשות משהו חדשני ואחרי כחצי שנה לא מתרומם - צריך להיסגר או להיתדרדר.
אתר שעושה כל שביכולתו כדי להתקדם במנועי חיפוש - צריך להיסגר או להיתדרדר.
אתר שלא עושה קידום אתרים בכלל** - צריך להיסגר או להיתדרדר.
אתר שמנוהל על ידי מי שלא צריך אנשי מקצוע לקידום - צריך להיסגר או להיתדרדר.
אתר שמגיע למעלה בלי לעשות כלום - מניאקים...שיסגרו את הבני זונות...:-) סתם סתם, המשפט המקורי הוא: ראוי שיבדוק בעיניים מקצועית מדוע כן הגיע לפיסגה, כי המתחרה הראשון שיבין את זה, יעקוף.


* תקציב דריסה הוא תקציב שנובע מתקציבו של הנדרס. סטאר באקס משקיעה בשנה כ 112 מיליון דולר ברשתות חברתיות (שזה פן של קידום אתרים מסוג מסויים, למטרות שונות וייעודיות). אם אין לכם 112 מיליון דולר ואחד, אין לכם מה לנסות לדרוס אותם.

** קידום אתרים זה לא מה שאתם חושבים, אז חזרה ל 4ד'.

No comments: