Wednesday, November 03, 2010

שיווק בפייסבוק - כל מה שאתם צריכים לדעת על קבוצות בפייסבוק

שיווק בפייסבוק קבוצות

ערוץ השיווק שנקרא 'קידום ברשתות חברתיות' / נוכחות רשתית/ ניהול מוניטין/SMO מתמקד בתקופה האחרונה ושלא בצדק ברשת החברתית המובילה - פייסבוק. פייסבוק היא רשת חברתית שהמותג שלה הוא זה שגורם לעוד ועוד אנשים להיצטרף אליה ולקבל כל פיסת מידע מחבר, בן משפחה או משווקים סמויים וגלויים ביודעין או שלא ביודעין. המותג של פייסבוק משדר א. האנשים כאן אמיתיים. ב. כולם כאן. פייסבוק הצליחה להשיג את המיתוג הזה בשיניים והם עושים מאמצים אדירים (שכמובן - כמו בכל פאב תל אביבי שבהתחלה מצליח, אחר כך באים הערסים ואחרי שנתיים הוא נסגר בהפסדים - יכשלו בסופו של דבר) לנסות ולשמר את הרשת שלהם כרשת של אנשים אמיתיים. יחד עם זאת, מאמצי השיווק והתיחכום בהשחזת הכלים הויראלים שפייסבוק (כמו כל רשת עם שאיפות) לטובת תנועה, חשיפה ומכירות, צוברים תאוצה והופכים זמינים יותר מדי יום.

פייסבוק מחדשת את הקבוצות
החידושים בפייסבוק הם מינורים והם הולכים עם קוים אחידים של החלטות מדיניות מבית צוקרברג, מרק צוקרברג. אחד מהם, ריענון מקיף בקבוצות של פייסבוק, פוצץ את השמועות החזקות בברנז'ה שפייסבוק עומדת לאחד את הפרופילים, דפים וקבוצות לכדי יישות גדולה ופרטית/עסקית בתשלום.

פרופיל, דף מעריצים, קבוצה - פייסבוק על שלוש רגליים
בשנים האחרונות החלו חברות אינטרקטיב, חברות קידום, מקדמים פרטיים והמון 'חיות רשת' שהבינו את העוצמה שבידהן, להעניק שירותי שיווק בפייסבוק. השיווק ברשת פייסבוק עומד על שלוש רגליים:
פרופיל - הבסיס לכל פעילות אנושית ועסקית ברשת החברתית.
קבוצה - עמוד 'פרטי' שקם כדי לאחד אנשים תחת מסר/מטרה מסויימים.
דף מעריצים - סוג של קבוצה שהמסר/מטרה מוחלפים במותג עסקי/אתר/שירות.

מה חדש בקבוצות של פייסבוק?
1. המדיניות (מממ...) מכוונת משתמשים ליצור קבוצות פרטיות, פייסבוק בתוך פייסבוק למשפחה שלכם ו/או לחברים ו/או לחברים מהעבודה וכד'.
2. חברים שלכם, יכולים לצרף אתכם לקבוצה. זה אומר - הרבה פרופלים פיקטיביים יצרפו בעל כורחם חבורות של חרמנים (שנפלו בתרמית התמונה הסקסית) ומאמינות (שנפלו בתרמית התיאור - 'מחפש מישהי לטווח ארוך') לקבוצות שיווק שירותים ומוצרים. כדי למזער את הנזק הוסיפו בפייסבוק כלל שאומר שאם תעזבו את הקבוצה, היא לא תוצע לכם שוב. מעט מדי, כנראה מאוחר מדי.
3. צ'אט קבוצתי - חברי הקבוצה יהיו מחוברים לצ'אט המוני שבו יוכלו כולם לדבר עם כולם (חברי הקבוצה בלבד כמובן). לכל קבוצה רמת פרטיות שמתחלקת לשלוש אופציות - סודי וסמוי, תוכן סמוי ורשימת חברים גלויה, תוכן גלוי ורשימת חברים גלויה. הגדרות הפרטיות של הפרופיל האישי קודמות לכל ההגדרות האלה.
4. פייסבוק קיבלה השקעה מאד גדולה מחברת מייקרוסופט לפני מספר שנים ומאז הם הולכים בדרך גרועה ומוכרת שמובילה ספקית החלונות הטובים בעולם. בגלל החיבור עם יצרנית משפחת אופיס, אפשר להבין מדוע הוסיפו לקבוצות את אפשרות שיתוף הקבצים/מסמכים (מי אמר בקרוב 'תמיכה בפורמטים לא אופיסיים בתשלום' ו/או 'תמיכה בפורמטים אופיסיים בקלות, בלי בעיות'?). האפשרות לעריכה המונית היא מלחמה ישירה בגוגל דוקס, אותו שירות מדהים שמייקרוסופט נוטה להתעלם ממנו ולהמשיך להציג טכנולוגיות מפגרות לניהול מסמכים מקוונים.
5. כדי לוודא שאתם תישארו בקבוצות שאתם חפצים בחברות בהן, דאגו בפייסבוק להגדיר לכם אוטומטית עם הצטרפותכם לקבוצה, שכל התרעה, הודעה או פיפס חדש בקבוצה יגיע אליכם לתיבת האימייל. יייפייי! אפשר לשנות את ההגדרות.

8-)
TR2.0

No comments: