Sunday, May 08, 2011

איך מתמודדים עם קישורים נכנסים באיכות ירודה

קישורים נכנסים באיכות ירודה


קישורים נכנסים היו עד לפני מספר שנים, ה-פרמטר שקבע דירוג אתרים בגוגל. עם השנים, כמו כל פרמטר מרכזי, החשיבות של הקישורים היורדים ירדה ובעיקר, הוכנסו בה שיקולי איכות שהפכו את רוב הקישורים האפשריים למדורגים על פי סקלה של גרוע (1) עד תורם (5) כשבאמצע יש את הבעייתים, הלא מזיקים וכד'. בעלי אתרים רבים שמתעוררים יום אחד אחרי תהליך קידום כושל (שהצליח בהתחלה, היה זול מאד ובסוף התפוצץ להם בפנים), מנסים להשיב לשאלה - איך מתמודדים עם קישורים נכנסים באיכות ירודה?



קישורים נכנסים באיכות ירודה הם קודם כל תוצאה של בורות - ברוב מכריע של המקרים, אם הייתם יודעים מראש מה הוא מקור איכותי ומה הוא לא, לא הייתם מקבלים כמעט קישורים באיכות ירודה, לפחות לא במודע. אז בשביל להימנע מעתה ולעולם בהתעסקות עם קישורים מאיכות ירודה (ובכלל, משיטות בעיתיות לקידום האתר), כדאי כבר עכשיו לפנות לגורם קידום מקצועי, לשלם ולקבל שירות מוסמך. פנו אלי ואתאים לכם את המקדם/ת או חברת הקידום שמתאימה לצרכים ולתקציב שלכם (או שאנסה לדחוף לכם את אחותי במחיר מבצע).

קישורים נכנסים הם כאמור פרמטר בעל חשיבות בדירוג האתרים של גוגל, אבל זה רק אחד מתוך פרמטרים רבים נוספים. אם תהיו 100% בנושא הקישורים הנכנסים אבל לא תיקחו בחשבון את הפרמטרים האחרים, לא יעזור לכם. גוגל מצהירה שכלים ושירותים ייחודיים באתר הם בעלי חשיבות הרבה יותר גדולה מקישורים נכנסים לדוגמא. יש לכם משהו ייחודי באתר? ערך מוסף שהגולשים לא מקבלים במקום אחר? פרמטרים נוספים שכדאי לכם לקחת בחשבון נוגעים למבנה האתר, להופעת מילות מפתח בכותרת, קירבת המילים בדף וכד' (אופטימיזציית On Page של תוכן בז'רגון המקצועי).

  Co-Op Content sharing: Avi Rothner | Head-Shop Online 
לפיכך, אם אתם מפעילים שירות קידום רציני ומקצועי ומקבלים תוצאות טובות, אך גם מזהים מספר מצומצם של קישורים נכנסים באיכות ירודה, לא קרה כלום. תוכן מתעדכן ומקורי חשוב יותר מקישור זה או אחר.

בעולם מושלם, אפשר היה לאכול את העוגה ולשמור אותה שלמה, להפעיל אתר איכותי, עם תוכן טוב וקישורים מאיכות הכי גבוהה ברשת. אבל המציאות שונה - כל אתר שבו יש קישורים אליכם ואתם בשליטה עליו, הורידו את הקישורים ו/או פנו לבעלי האתרים האלה בבקשה דומה.

ככל שעובר הזמן והבלאגן ברשת חוגג, מנסה גוגל (מי שרואה את עצמה ורוב העולם רואה בה כמסדרת ומסדירת הרשת) להתחשב פחות בפרמטרים שלא בשליטת בעל האתר ויותר בפרמטרים שכן בשליטתו כמו מבנה ותוכן. גוגל ממליצה להשתמש בכלים שונים שבוחנים את זמינות האתר, לעשות סקר בקרב חברים/קהל לקוחות מצומצם אודות מה מעניים אותם, מה פועל טוב בשבילכם (ומה לא), קחו השראה מתחומים אחרים/מתחרים ישירים (אל תעתיקו!). השקעה בהנ"ל תתרום יותר מהתעסקות בקישורים נכנסים באיכות ירודה.

בנוסף, חשוב לזכור שלפרמטר הזמן יש חשיבות גדולה בגוגל. ז"א, קישור מאיכות ירודה, עשוי עם הזמן להיעלם מתוצאות גוגל ובכך להפסיק את הפגיעה באתרכם. בכל מקרה, השתמשו בדיווח של אתרי ספאם או דיווח של אתרים המוכרים קישורים (שניהם 'מלשינונים' מבית גוגל) במקרה שאתם מרגישים שהאתר המקשר אליכם הוא מאיכות ירודה ואין לכם דרך להסיר את הקישור משם.

TR2.0
ואם קראתם או דילגתם ישירות לפה ובכל זאת אתם צריכים שליטה בקישורים, פנו לגורם מקצועי. מישהו מכיר מישהי שגם נראית כמו זונה וגם מקדמת בן זונה?

No comments: