Friday, June 18, 2010

6 טיפים לכתיבת תוכן שיווקי

כתיבה סקסית כדוגמא לכתיבה מושכת

איך כותבים תוכן שיווקי/תוכן מותאם למנועי חיפוש? נתחיל בהסרת מכשולים - לעולם, אבל לעולם אל תכתבו משהו בשביל מנועי החיפוש. ככה כותבים כתיבה שיווקית בצורה הכי קלה ונכונה, שתביא לכם את מקסימום התנועה והנאמנות של הקוראים:

1. אם אתם לא חייבים להיות אוביקטים בגלל סוג הכתיבה (לדוגמא, חוות דעת של 'המערכת' על מוצר/שירות), כיתבו מנקודת מבט אישית, שלכם. הקוראים מעוניינים מתעניינים בדעות אישיות, זה הטבע שלנו. המטרה היא ליצור חיבור רגשי עם הקורא - חלק ישנאו, חלק יאהבו, חלק יתאהבו/יתחרמנו ויתקשרו אלי בשלוש בלילה להגיד 'אני יודע מי את, תרדי למטה!' ואני מסתכלת מהחלון ורואה שוב שני זקנים שנראים כאילו הוציאו אותם מ'נבלות' ועוד רגע הם שולפים פרבלום ומרססים את העיר.

2. תדעו להביע דעה נגד - הלקוח לא תמיד צודק! יש לי לקוח שאת מוצר הדגל שלו קטלתי בהרצאה מול יותר משלוש מאות איש. הוא התעצבן ולמחרת קיבל יותר פניות (וסגר כמה עסקאות) מאי פעם ועוד כפול על מוצרים אחרים שלו. ללכת עם ה'אני מאמין' שלכם גורם לאנשים להגיב, להתעניין ובעיקר לזכור.

3. תכתבו לאנשים - אנשים קוראים את התכנים שלכם ואנשים הם אלו שאמורים להפעיל מנגנון מסקנות במוח שלהם וכתוצאה מהדברים שלכם לקבל את המסר ולממש אותו. בבתי ספר לקידום אתרים (חחחח...תרשו לי לגחך שוב: חחחחח....) מלמדים שצריך להכין רשימת מילות מפתח ולשתול אותם במאמרים שיופצו ברשת...דבילי, אבל זה מה שמלמדים. אתם, במקום זה, תכתבו לאנשים ותראו איך מילות המפתח מכניסות את עצמן בדיוק במינון ובמקום הנכון.

4. אל תכוונו אל הכסף - יש די והותר 'מקדמי אתרים' (
חחחח...) וכותבי תוכן שרואים בעיניים דולרים ושקלים ו...זהו. אל תהיו כאלה. אני שותפה בהרבה מיזמים שמכניסים לי כסף, אבל בפועל, אני לא לא חברה בשום פרויקט שאין לי עניין מסויים בו. תחשבו על העניין, תיקחו על עצמכם עבודות עם עניין, תכניסו את העניין וזה יבלוט לאנשים ולמנועי חיפוש.

5. תוכן מקורי - רבים וטובים ממני (יש כאלה?!) כבר כתבו על זה שורות, פיסקאות, דפים ואתרים שלמים. התוכן הוא המלך, האנשים ומנוע החיפוש מחפשים את התוכן ומנסים להבין את התוכן ובעיקר - האם התוכן עונה לשאלתם/צרכיהם. חיינו מלאים מסכות - כשאני אומרת לאחותי לזרוק על הבוס שלה נעצים אני עם מסכה אחת, כשאני אומרת לשכנה בוקר טוב בבוקר (למרות שבלילה היא לא נותנת לי לשמוע מוזיקה), אני עם מסכה אחרת וכשאני עושה הפסקת צהריים ובעצם מאוננת בשירותים, אני עם מסכה שונה לגמרי. כל החיים שלנו מסכות. האינטרנט, בהיותו מסכה אחת ענקית זה ה-מקום להוריד את המסכה ולדבר מהלב האמיתי שלכם, זה שמתחת לכל השכבות של האיפור הכבד. תנועה שנובעת מתוכן טוב נשארת קבועה ומתעצמת כאשר אתם נותנים לגולשים שלכם ערך מוסף, לא שיגרתי.

6. תראו איכפתיות - יש כל כך הרבה אתרים/חנויות ברשת שהנסיון שלהם לשכנע שאיכפת להם, גורם להם להיראות מנותקים. לא מזמן סיפר לי מכר מקצועי על לקוח שאחת מקטגוריות אתר בניית האתרים שלו הייתה - 'עיצוב ברמה הכי גבוהה'. האמינות לוקה בחסר ברגע שמגזימים. אם באמת אכפת לכם, אתם תשלבו את הטיפים של כתיבה מהלב, ללא מסכות מנקודת מבט אישית ולא תתביישו להגיד - האמת, זה לא משהו, אבל עושה את העבודה/זול/ייחודי וכד'.

TR2.0

No comments: