Monday, June 15, 2009

גוגל אנליטיקס: מערכת ניטור תנועה באתרים - הטובה ביותר שיש היום (חלק 1)

ניטור תנועה באתרים

היחידים שיהיו מוכנים להודות שמערכת גוגל אנליטיקס היא מערכת הניטור הטובה ביותר, הם מנהלי החברות שפיתחו ומכרו שנים מערכות דומות, פחות טובות, יקרות הרבה יותר. החינמיות של גוגל אנליטיקס והתפוצה הרחבה של המערכת בקרב אתרים קטנים ככגדולים, גרמה לגל שמועות אדיר שנמשך ונתגלגל עד ימנו. כל האמת על מערכת ניטור האתרים הטובה ביותר בעולם כרגע - גוגל אנליטיקס:

1. "מה שרואים זה מה שמקבלים", גוגל אנליטיקס היא מערכת חינמית ולכן נופלת הרבה:
לא נכון. אותם שרתים חזקים שנותנים את השירות למנוע החיפוש מהזמינים והעסוקים בעולם גוגל, מספקים את אותו שירות איכותי ויציב לצרכי גוגל אנליטיקס. לגוגל צוותי פיתוח ותחזוקה יייעודים שיבטיחו לבעלי עסקים ואתרים ברשת, זמינות המידע ונגישות תמידית. ארכיטקטורת המערכת היא חלק מהפתרון. גוגל עצמה סמכה על המערכת כאשר החליטה לנטר את פעילות גוגל אדוורדס (מערכת פירסום מהגדולות והעמוסות בעולם) בעזרת גוגל אנליטיקס. תוכלו גם לבדוק עם בעלי אתרים אחרים לגבי הזמינות של המערכת במרכז התמיכה של גוגל אנליטיקס.

2.גוגל אנליטיקס היא מערכת בסיסית בלי פיצ'רי ניטור מתקדמים:
לא נכון. כמעט חצי מהתלונות שגוגל מקבלת על גוגל אנליטיקס סובבות בנושא 'יותר מדי אפשרויות'. במוצר למעלה מתשעים דוחות סטנדרטים ויותר ממאה מטריצות ומימדי חיתוך. דוחות מותאמים אישית ופרמטרים שניתן להגדיר, מאפשרים ייחוד כל מערכת לטובת האתר עליו היא רצה. המטרה של המערכת היא להיראות תמיד בסיסית, אבל להכיל את האופציות המתקדמות ביותר שיש כיום בעולם הניטור המקוון, אם רק רוצים ויודעים כיצד להפעילן.

3. גוגל אנליטיקס תומכת רק ב'עוגיות צד שלישי'.
לא נכון. המערכת תומכת גם ב'צד ראשון', כך שכל גולש, גם חוזר, מתועד ונספר.

4. גוגל אנליטיקס לא ממש מנפיקה תוצאות מדוייקות:
כל מי שעסק בניתוח נתוני ניטור מכיר את הבעיה של שני סטים של מספרים שלא תואמים זה את זה, כל אחד ממערכת אחרת. גוגל אנליטיקס מבוססת על איסוף מידע בעזרת קוד ג'אווה - סטנדרט בעולם הניטור שנחשב בעל אחוזי דיוק גבוהים. בכל זאת, נוצרים הבדלים ובעיות קריאה במצבים של שגיאות ג'אווה סקריפט, הפניות (רידיירקטים), דפים לא ייחודים וצד לקוח חלש.

5. בגוגל אנליטיקס אי אפשר לקבל מידע מחוץ לממשק של גוגל:
לא נכון. גוגל מאפשרת ייצוא נוח של הנתונים לדוחות, טבלאות וגרפים מוכנים.


בקרוב בחלק 2: שליטה במידע, תמיכה למתקשים, אינטגרציה, חלוקת המידע לסגמנטים, תמורה כספיית להשקעה במערכת ניטור.
(המידע מבוסס על פירסומים מבית גוגל אנליטקס +נסיון אישי וציבורי של אחרים)

TheRaveN 2.0
יגעת, מצאת? תאמין!

חיפוש קידום אתרים
מחפשים לוח יד 2
מרוויחים ברשת
מדברים קידום אתרים

1 comment:

Link Index said...

מסכים בהחלט!
כתבה מרשימה ביותר
אחד הכלים החשובים ביותר למקדמי אתרים