Thursday, August 13, 2009

5 דרכים ליצירת הכנסה מהבלוג שלכם

איך עושים כסף באינטרנט

מזל טוב! יש לכם בלוג והבנתם שיש אנשים שעושים כסף באינטרנט, על ידי כתיבה והפצת התכנים. הפצה? "אף אחד לא דיבר איתי על הפצה...". אז כן, אם אתם רוצים להרוויח כסף מכתיבה/מהבלוג שלכם, עליכם להבין בהפצה, להפיץ ולעשות את זה קל עבור אחרים שירצו להפיץ את התכנים שלכם בשימכם. קבלו חמישה טיפים שווים ביותר שיבהירו לכם על רגל אחת (וידיים קשורות מאחורי הגב), איך לעשות כסף באינטרנט.


1. ביחרו פלטפורמה נכונה - הפלטפורמה בימנו תקבע המון. הבלוג שלכם ב'תפוז'/'שיראבלוג' לדוגמא, תמיד יהיה תחת אתר שהוא פורטל, עם מטרות ויעדים מסויימים. נכון, חלקם מציעים שיטות של הפיכת הגולשים לכסף, אבל 8 ש"ח לאלף חשיפות (התעריף של תפוז), זה לא כסף באינטרנט. פלופורמה כמו 'בלוגלי' הישראלי, תאפשר לכם להציב פירסומות משלכם, אך תדאג בבוא היום גם לשים פרסומות משלה כדי להמשיך להתקיים. 'בלוגר' של גוגל אינו מיתיימר לכיוון הפורטל ומאפשר מוניטציה מלאה של דפי הבלוג. מערכות וורדפרס (המותאמת פרפקט לבלוגים), ג'ומלה, דרופל וכד', יקלו עליכם את מלאכת ההקמה, ניהול, כתיבה/עדכון והפצה.


2. היעזרו* בפלטפורמות אחרות - פתחתם ב'תפוז'? נסו את typepad, מאסתם גם בו? תנו צ'אנס ל LiveJournal וכד'. הגיוון תמיד יראה לכם מה חסר/רצוי שיהיה לכם, איפה ואיך אנשים אחרים כותבים ומפיצים ונגישות ישירה לקהל יעד.


3. הישתמשו בכלי הפצה - על שלוש שיטות עומד עולם הפצת התכנים (מבלי להיכנס למנועי חיפוש והתוצאות האורגניות):

א. RSS - תנו והירשמו לכל דיחפין את כתובת הארסס שלכם. מה זה? קטונתי מלהסביר, אבל במילים הכי פשוטות שאני מכירה - כתובת שמכילה קוד שמסביר לכל קורא/תוכנה/אינדקס מה הם התכנים של האתר שלכם, על פי סדר והגיון.

ב. Social Bookmarks Services - שעות אפשר לדבר על רשתות חברתיות, אני רוצה רק להזכיר את החשיבות שבשמירת Online bookmarks אצל מי מהשירותים (יש המון!!) כדי לעניין אחרים ולהתעניין באחרים.

ג. קחו מאמרים ו/או תקצירים והפיצו אותם בכלים אליהם קישרתי. בשירותים כאלה (לא מכירה הרבה דומים להם), אתם מעלים תכנים מקוריים (החל בטקסטים מכל סוג ועד ציורים ואומנות) ומקבלים הקצאה של שטחי פירסום. Revenue Sharing - חלוקת רווחים, שזה בעצם אומר שאתם סומכים על האתר המארח שיביא את התנועה והחשיפה.


4. ביחרו שיטות מוניטציה מתפקדות - אתם אלו שאחראים להציב מודל עסקי סביב התכנים שלכם (שלא במקומות כמו סעיף קודם). ז"א אתם צריכים לבחור שיטה/ות בדוקה/ות ויציבה/ות. נכון לכתיבת שורות אלה (וכנראה עד או עד קצת לאחר השקת מערכת הפירסום של בינג-יאהו), מערכת הפירסום החזקה בעולם היא של גוגל ואותה מרכיבים גוגל אדוורדס וגוגל אדסנס. האחורנה מעניינת אתכם, היא מאפשרת להציב קוד של גוגל ליד התכנים שלכם ולקבל פירסומות רלוונטיות. כאשר אנשים יחשפו ויקליקו על מודעות אלו, אתם תרוויחו כסף. אם תלחצו בעצמכם ו/או תמצאו אחלה שיטה להקליק מבלי שידעו שזה אתם, לא תראו אגורה.


5. תנו משהו שונה - מטרתו של כל דף/אתר תחת אחריותכם, צריכות להיות (מעבר למטרות המובנות והבסיסיות שלשמן כתבתם אותו) - לגרום לאנשים לחזור, לדאוג שתהיה להם סיבה ודרך לקשר אליכם ולוודא שבשיחת מסדרון/מכונת הקפה הבאה בעולם, יהיה שווה, כדאי וטרנדי לדבר עליכם.*קידום אתרים בעזרת רשת בלוגים:לאחרונה יש יותר ויותר מקדמי אתרים וחברות קידום ומיתוג ברשת. אני מסירה בפני כולם את הכובע, סחטיין. אבל בין איש מקצוע לאיש מקצוע יש המון הבדלים ובתחום בו אנו עוסקים, המהות היא המטרה. אם המטרה היא למצוא את נקיקיו השחורים של אלגוריתם האינדוקס של גוגל, בהצלחה! זה לא קשה, אבל זה קשה לראות דומיין נשרף. קידום אתרים, שיווק ומיצוג ברשת, זה מקצוע עם הרבה זהירות. אנשים שעובדים בשיטות שעובדות, עובדים בשיטות שעובדות לאורך זמן ולא דוחפות לימים/שבועות/חודשים את האתר למעלה, על חשבון המוניטין שלו והסיכון שלוקחים.


TR2.0


No comments: