Saturday, May 01, 2010

פייסבוק Like - לשלב או לא לשלב תגובות של פייסבוק באתר פרטי

פייסבוק סקסי, לייק?

פייסבוק 'הדהימה' את העולם עם השקת האפשרות לשתול כפתורי Like ותגובות בתוך אתרים. במילים שטחיות ופשוטות - לא צריך מנגנון תגובה לכל דף/כתבה/מאמר/וידאו באתר שלכם, מספיק שתשתלו את הקוד של פייסבוק ויהיה לכם מערך תגובות מובנה, מוכר ויעיל. האומנם?



קודם כל למרכאות - העולם לא באמת נדהם. מי שמכיר את התחום ידע ועוד יודע על הרבה דברים 'מדהימים' שגוגל ופייסבוק שומרות בארסנל כ'נשק יום הסתם'. יום הסתם הוא היום שבו אין כלום ואחת מהן חייבת קצת כותרות לאיזון ההצלחה של השנייה. מי שכן נדהם - לא מהחידוש, אלא מהחוצפה - הם רדיט ('דיג' לחנונים) ו-'דיג' ('רדיט' לחנונים, אל גור ואחרים). שני השירותים האלה הם סוג של רשתות חברתיות שבבסיסן, המלצות של גולשים על תכנים ובעיקר לינקים לתכנים מעניינים (או יותר נכון - כאלה שמאחוריהם יש מספיק כסף וידע).

למי כדאי לשתול את ה Like והתגובות של פייסבוק?
א. למי שאין מושג ומעדיף מערכת חיצונית לתגובות.
ב. למי שרוצה לתת למשתמשים שלו ממשק תגובות מוכר ומזמין.
ג. למי שחשובה לו דמוגרפיית המגיבים.
ד. למי שיש שירות שיווק ברשתות חברתיות שבשם ה'מקצוענות' דחפו לו לאתר את השטות הזו.

אז...למי לא כדאי לשתול של Like ותגובות פייסבוק?
א. למי שחשוב לו המידע בתגובות ולוקח בחשבון שפייסבוק יכולים לשנות שיטה/מדיניות ואז הוא נשאר ללא תגובות.
ב. למי שרוצה להציג לקהל שלו את קסם האנונימיות (הלא באמת קיימת) באינטרנט, כי הרי פייסבוק זה לשים ראי מול הגולש האנונימי והוא קצת חושש ממראות.
ג. למי שאינדוקס התגובות על ידי מנועי החיפוש חשוב לו.
ד. למי שיש שירות שיווק ברשתות חברתיות שבגלל חובבנות מעולם לא שמע על פייסבוק.

המלצה שלי?
א. לגוגל יש את זה כבר די הרבה זמן. לא אהבתי שם, לא אוהבת פה.
ב. הדברים האלה מאד נחמדים, חשובים ומשפיעים - על ילדים שבונים אתרים ראשונים/ראשוניים.
ג. תסגרו את הפייסבוק. אני יודעת, אני יודעת, זה קשה למצוא זיון בכזו קלות, אבל בתור אחת שיושבת על דור המעבר בין חיים ללא פייסבוק ל- פייסבוק ללא חיים, אני חייבת להודות שאין כמו האתגר שביציאה לשטח, מאופרת, מאורגנת, חמה ולא הססנית, לשלוף גבר מקהל גברים ולדעת שעשית את הבחירה הכי טובה.....כרגע.

TR2.0
8-)
חיפוש יד 2

No comments: