Tuesday, April 06, 2010

CRO,LPO.SMO - הבאזז ווארדס הכי מתקדמים בשיווק אונליין

אחוזי המרה - כל אחד רוצה ללחוץ CRO מושגים ותפקידים בעולם קידום האתרים משתנים, מתווספים ומקבלים תפניות מעניינות. על הבאזז וורדס החדשים CRO,LPO, SMO כבר שמעתם? זה לא סוד שבין סוגי מקדמי אתרים ו/או בתוך חברות קידום גדולות שעוסקות בהרבה תחומי קידום ושיווק אתרים, יש תחרות סמויה ואפילו כואבת בין החלקים השונים. 'פעם' זה היה רק מחלקת הקידום הממומן מול הקידום האורגני, אך כשהיווק ברשתות חברתיות נכנס לתמונה, היא כבר התחילה להתבהר והיום כבר ברור לכולם - יש המון סוגי תפקידים ומשימות בתחום קידום האתרים ושיווקם ברשת האינטרנט, בואו נכיר כמה מהחדשים.


CRO - Conversion Rate Optimization/אופטימזציית שיעור המרה

Covnersion זו המרה. בכל אתר יש סוגים שונים של המרות. אם אתם משלמים על תנועה, אז המרה ראשונה היא להפוך צופה בפירסומת/מודעה שלכם לגולש. אחרי זה צריך להפוך /להמיר את הגולש למתענייו/פונה ומשם כבר ללקוח וללקוח משלם. כל מודל עסקי מצליח באינטרנט עובד על המרות בצורה זו או אחרת. אז הבאזזוורד הכי לוהט היום בתחום זה CRO - Conversion Rate Optimization. תכלס, במהלך השנים הבינו מקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט, שלקוחות הקצה שלהם, אכן מעוניינים להופיע בחיפוש X או Y בגוגל, אבל הרבה הרב הרבה יותר מעניין אותם, זה כמה קנו, בכמה קנו, כמה פנו, כמה סגרו? CRO אומר - שיפור תהליכי הסגירה או במילים אחרות - עובדים על התכלס, עובדים על הגדלת ההכנסות על ידי שיפור אחוזי המרה באתר, בתהליכי פניה/רכישה ופירסום ממומן.

LPO - Landing Page Optimization/אופטימזציית דפי נחיתה

LPO הוא 'מדע' בפני עצמו העוסק בטיוב ואופטימזיציה של דפי נחיתה ספציפים. דף נחיתה הוא דף אליו מגיעים גולשים שאותם אתם רוצים 'להמיר' אם פירסמתם שיש אצלכם באתר סוסיתא ואני הגעתי וראיתי מרצדס, דך הנחיתה שלכם לא מותכנן טוב וקרוב ולודאי שכל תהליך ההמרה שלכם לקוי. למי שלא הבין - יש יותר סיכוי שתמכרו מכונית סוסיתא למי שחיפש סוסיתא, מאשר מרצדס למי שחיפש סוסיתא ולמי שצעיר מדי להבין על מה אני מדברת, כן, היו פעם מכוניות ישראליות והן דווקא לא היו כאלה גרועות.

היגור זאב (LPO, CRO, SMO) עם כבש (SEO)?

שני הבאזז-וורדס הנ"ל - CRO/LPO עשויים להתנגש עם מאמצי ה SEO המסורתיים ואחת הפעולות החשובות שארגונים גדולים מכניסים לתוך המולטי קמפיינים שלהם (מולטי קמפיין - קמפיין שעושה יותר מקידום אחד - ז"א בוחר לפחות שניים מהבאים: קידום בתוצאות האורגניות, קידום בתוצאות ממומנות, שיווק ברשתות חברתיות), זו היכולת/בעל התפקיד לנתח ולוודא מה החפיפות ואיך מונעים את החיכוחים. כלל אצבע אומר שתהליך קידום SEO תקין, נקי ונכון, הוא שיפור כל האתר והתהליכים התפעוליים סביבו ולכן הוא התחום שאמור לקבל עדיפות על פני כל שיווק אחר ברשת. בתור מי שמכירה את הקידום האורגני, החברתי והממומן, אין לי אלא להסכים עם קביעה זו ב 100%, הכי חשוב זה קידום אורגני לטווח ארוך.
ה SEO מתסבר, כבר לא יכול להחזיק את עצמו והוא חייב את השיפורים המתדמידים האלו האתר. למה? כי גוגל כמו שאר מנועי החיפוש שרוצים נתח בחיפושים, מנסה להבין יותר ויותר על האתר שלכם, מבחינת -

- איזה גולש שלחתי לשם?
- מה הוא עשה?
- האם ה'סוג' הזה של גולש אמור להגיע לכאלה אתרים?
- האם הגלש רכש?פנה? עשה משהו באתר?
ועוד...

אחד הגורמים המשפיעים ביותר לאחרונה על ה SEO ועל מערך הקישורים הנכנסים, זה מאמצי שיווק ברשתות חברתיות SMO. ה SMO שנעשה בצורה מושכלת ושקולה, יכול להשיג לכם תנועה, חשיפה וקישורים הכי רלוונטים ברשת. אולם, מתוך הבנה שמאד קל לייצר מערך קישורים נכנסים מתוך רשתות חברתיות פתוחות לכל דיחפין, בגוגל גם יודעים לזהות פעילות חריגה/פסולה/דורשת עונש מתוך רשתות חברתיות. ראו הוזהרתם!

בתיאבון!
TR2.0

No comments: