Thursday, December 10, 2009

גוגל אנליטיקס - מערכת ניטור אתרים מתקדמת והחידושים בתחום

ניטור - תמיד כדאי להשוות ביצועים

מערכות ניטור בתשלום רבות, לא מגיעות לביצועים וליכולות המגוונות של מערכת ניטור האתרים המובילה בעולם - גוגל אנליטיקס. מערכת גוגל אנליטיקס מאפשרת לכל בעל אתר שפותח חשבון גוגל, להצטרף לשירות ניטור אתרים, בעזרת קוד שנשתל באתר עצמו. הקוד גורם לניטור, זיהוי ומעקב אחר התנהגות גולשים, כך שגוגל 'מבינה' טוב יותר את האינטרנט ובעלי האתר נהנים.

מודיעין אנליטי - לאחרונה השיקו את התוסף הזה בתוך מערכת גוגל אנליטיקס, לטובת קבלת התרעות ספציפיות על שינויים משמעותיים בתנועה/התנהגות הגולשים באתרכם. תוכלו לדוגמא, לבקש התרעה כאשר מספר משתמשי הפיירפוקס שלכם יעלה על 5% מסך הגולשים (או במילים אחרות - שווה לעשות התאמה לדפדפן). בנוסף להתרעות מתואמות ומוגדרות אישית, נצברות תחת המודיעין העסקי התרעות דיפולטיות של מערכת גוגל אנליטיקס כמו השלמת מטרות וכד'.


זיהוי ומעקב מטרות - מטרה/גול/Goal בשפת מערכות הניטור העסקי של האתר, היא יעד. באתר חנות לדוגמא, היעד המרכזי בגדול הוא מכירה. ניתן להגדיר בגוגל מסלול רכישה (לא מדובר על המושג 'מסלול רכישה' תוך דפי שהוא זה שאחראי שעיני הגולש ילכו למקומות הנכונים והרצויים או התאמת התצוגה לתנועת הגולש הממוצע כפי שמוכרת לנו כיום) שמתחיל בדף מסויים (לדוגמא דף הוספה לעגלה) ומסתיים ברכישה (ובדרך עובר דרך טופס הזנת פרטים, טפסי השלמת פרטי תשלום וכד). לאחרונה הרחיבו בגוגל אנליטיקס את אפשרות מדידת המטרות מארבע לכל פרופיל, עד עשרים (!). בנוסף, מדד המעורבות באתר (מדד שמשלב דביקות, קהילתיות, שימושיות, זמן נטישה/כמות דפים נצפים ועוד כמה פרמטרים ותיקים שכיום מתייחסים אליהם כמעט יחד) ובאגלית ה Engagment של הגולשים הופך בשנים האחרונות למהותי עבור מפרסמים וכלי מדידת ביצועי אתרים. בגוגל אנליטיקס מתחילים להראות סימני ניטור של מדד המוערבות, על ידי הצבת מטרות /גולים ייעודיים.

אנליטיקס מובייל - גוגל מאפשרת לאתרים המיועדים לגלישה סלולרית ניטור ייעודי משלהם וכמו כן שירותי ניטור אפליקציות אנדרואיד ואייפון (מערכות ההפעלה למכשירי טלפון חכם של גוגל ואפל בהתאמה). האתגר הגדול בניטור אתרים המיועדים לגלישה ממכשירי כף היד וניטור אפליקציות, היא טלפונים שאינם תומכים בשפת ג'אווה סקריפט. מפתחי אפלקציות שמעוניינים לנטר את המוצרים שלהם, צריכים לשלב את ה SDK על פי הפירוט של גוגל.

השוואת הביצועים למספר ה'יונקים' - מספר ה'יוניקים' הוא כינוי למספר הגולשים שהיו ביום נתון באתר. אם גולש חזר שלוש פעמיים, הוא נספר כגולש אחד. יוניק - ייחודי, קרי מספר הגולשים הייחודיים. בדוחות החדשים של גוגל אנליטיקס ניתן לשלב את נתון הגולשים הייחודים בהשוואה לכל מימד נתונים שנאספו על אתרכם.

כליי ניתוח מתקדמים - בגוגל מציגים שני כלים חדשניים שכל אחד בעצמו וביחד, מספקים כלי ניתוח מעמיקים. הראשון הוא אופציית הפיבוט המוכרת מאקסל המאפשרת חתך על מימד משני. אם תכנסו לדוגמא למילות המפתח של ניטור חנות אלקטרונית באנגלית. תראו שבין מילות המפתח נמצאים הביטויים online store ו online shop. אם אתם בקיאים בהבדלי השפה בין בריטניה לארה"ב, תוכלו להסיק המון על המטרות והיעדים שלכם. אולם לא כולם מכירים את הנושא ובדיוק בשביל זה כדאי להכניס חתך משני של City/עיר. מיד נוכל לראות כי המונח online store רלוונטי ופופלארי בערי ארה"ב בעוד לונדון 'אומרת' online shop.עתה, כל שעלכם לשנות הוא את צורת התצוגה (מצד ימין במעלה התוצאות) לכזו שתראה לכם את ביצועי המילה ביחס לממוצע האתר. התוסף השני, שנוסף על ידי חברת ייעוץ שעוזרת לגוגל אנליטיקס לייחד ולשפר את מערכת הניטור שממילא נחשבת כיום לטובה והנפוצה בעולם, מיועד לצמצם את הצורך בהעברת הנתונים לטבלאות וגיליונות אלקטרונים חיצוניים. בתחתית כל טבלה נוספה האופציה של Advanced Filter והיא מויעדת לנטרל חתך נתונים שאיננו רוצים לצפות בו. כך לדוגמא תוכלו לסנן בדוח מקורות כניסה את כל המקורות שקשורים לגוגל.

שיתוף תבניות צפייה בנתונים - גוגל אנליטיקס מאפשרים לכל אחד צורת צפייה שונה בנתונים. מעתה תוכלו גם לשתף אחרים על ידי שליחת קישור. כמו כן, האופציה של הגדרת דוחות מותאמים אישית, עברה להיות תחת פרופיל ולא תחת חשבון (חשבון מכיל מספר פרופילים, פרופיל יכול להכיל מספר אתרים מנוטרים).


8-)

TR2.0

No comments: