Monday, October 19, 2009

שיווק סירטונים ויראלי - פירסום משתלם ומתקדם

סירטון ויראלי של נינטנדו - סקס מוכר

איך דואגים לצפיות רבות בסירטונים שלכם? איך מביאים תנועה, באזז והתעניינות מתמשכים במדיה העשירה בה השקעתם? על הדרכים המסורתיות, החדשניות והממומנות לעשות סירטון ויראלי.


שיווק במדיה חברתית (/שיווק ברשתות חברתיות) הוא נושא שנכנס תחת 'קידום אתרים' אבל אינו קשור (לפחות כל עוד לא נעשת בדיקת איכות אמיתית לקישורים היוצאים מאותן רשתות וכלים המאפשרים להוציא לינקים) במישרין לנושאי האופטימיזציה, אלא לחשיפת המותג/שירות/עסק ובניית קישורים נכנסים*.


אחת מהשיטות המוצלחות לשיווק במדיה החברתית וברשתות, הינה הפצת סירטון. סירטונים בעולם זה יוטיוב (ואחרי זה דיילימושן, הולו, פייסבוק ועוד) ובארץ זה יוטיוב (ואחרי זה פליקס, דה מרקר קפה, פייסבוק ועוד).


אז איך עושים סירטון ויראלי, Old School?

1. עושים סירטון טרנדי, מעניין, רלוונטי ושאינו פוגע במגזר שעלול לקום עליכם (או שדווקא כן...).
2. מגבים אותו בעוד כמה סירטונים תחת אותו יוזר.
3. מפעילים את היוזר מראש בקהילה, כל שהקהילה 'תחכה' למוצא פיו.
4. שולחים לכל מי שרוצה/צריך/פוטנציאלית צריך לראות את הסירטון.
5. משתמשים בכל הכלים שהרשת מציעה כדי להפיץ ולהגביר את יכולת ההפצה של וידאו.
6. עוטפים את הוידאו בטקסט, אתר ומידע עדכני, רלוונטי, מעניין, ייחודי ועוד.
או.....
פונים לחברה שמתמחה בזה ומשלמים לה :-)


גוגל עוזרת לכם להפיץ את הסירטונים

בגוגל מאפשרים מזה זמן מה, לשלם עבור דחיפת הסירטונים למקומות 'שווים' באתר יוטיוב ובימים האחרונים הושקה תחת תוכנית גוגל אדוורדס, האופציה לקדם סירטונים גם תחת כל רשתות שותפי הפירסום של גוגל, קרי האתרים המציגים גוגל אדסנס. בצורה זו, כל חיפוש/עליה של דף המכיל תכנים רלוונטים ומילים אותן 'רכשתם' מגוגל, יופיע הסירטון שלכם.
כדי להתחיל בקמפיין וידאו, עשו את הפעולות הבאות:


1. ביחרו בבונה המודעות באופציה תבניות וידאו לקידום ביוטיוב.
2. הוסיפו טקסט רלוונטי ומכירתי.
3. העלו את הוידאו שהכנתם מראש.
4. ביחרו תמונת תצוגה מקדימה ושימרו.


TR2.0

* מומלץ להיזהר עם זה - בניית מערך קישורים נכנסים המבוסס רובו ככולו על רשתות חברתיות עתיד לפגוע באתר המקושר. לגוגל יש כיום את המדד והיכולת למדוד את כמות ואיכות הקישורים תוך התחשבות באיכות וכמות הקישורים פר רשת.

No comments: