Wednesday, April 05, 2006

טיפים ל Google Ad words/Adwords

גוגל אדוורדס זו מערכת שיווק. מערכת השיווק של גוגל עובדת בצורה מאד פשוטה: יש מפרסמים ויש שטחי פירסום. מפרסמים הם אתרים/נותני שירות שעונינים להציע את מרכולתם. שאיפתם היא כמובן להיחשף כמה שיותר, בעלות זולה ככל האפשר, בפני קהל מפולח ככל שניתן. שטחי פירסום מתחלקים לשנים בראייה של גוגל: 1. תוצאות החיפוש. 2. עמודי תוכן. תוצאות החיפוש. כאשר נחפש בגוגל את המילה 'רכב' לדוגמא, נקבל עשרות אם לא מאות אלפי תוצאות. אולם בצידי התוצאות, יופיעו לינקים לאתרים עם פירוט וסיסמה שיווקית. אתרים אלו שילמו עבור הופעה בתוצאות, על פי המילה שהמשתמש חיפש. ז"א, חשיפה להרבה אנשים ובצורה מפולחת. עמודי תוכן – כאשר בעל אתר, מעוניין להרוויח מאתרו, הוא יוצר קשר עם גוגל ובעצם עובר תהליך שבו הוא אומר – האתר שלי מדבר על X ו Y, אני מוכן שתציבו פרסומות של גוגל בנושאים הנ"ל. בכל פעם שמישהו יקליק על פרסומת, האתר הזה ירוויח (וזה כבר קשור לגוגל אדסנס, שירות לבעלי האתרים המעוניינים שיפרסמו על גביהם) וגוגל תגבה מהמפרסם סכום כלשהוא. הפירסום על עמודי תוכן נחשב איכותי הרבה פחות וזו הסיבה שגוגל מאפשרים לאחרונה הפרדה מלאה בין השניים. היום גם ניתן להגדיר, שהפירסום לא יופיע כלל בעמודי התוכן וגם הדוחו"ת שמפיקה מערכת הניהול של גוגל, מאפשרים הפרדה מלאה בין שני המודלים. פירסום מוכוון איזור/מקום/מדינה, גם הוא מייעל את הפירסום. ייתכן מאד שפירסום שלכם עולה בחיפוש מסויים, אך הוא אינו רלוונטי למחפש. לדוגמא, ניקח אתר שייחודו הוא במכירת רינגטונים. אותם צלילים מעצבנים שכולנו נושאים איתנו לכל מקום במכשיר הסלולרי. אם אחליט לפנות לגוגל ו'לרכוש' את המילה רינגטונים, יגיעו אלי גולשים שחיפשו 'רינגטונים' אבל גם – 'הורדת רינגטונים חינם' וזה כמובן לא יעיל עבורי. יש שתי דרכים להימנע מזה: 1. לציין את הביטוי המפורש. להגדיר מילות פילטר נגטיביות – קרי, מילים שאם הן מופיעות בחיפוש, הפרסום שלי לא יופיע. במקרה הנ"ל לדוגמא, הייתי מכניסה לפילטר המילים הנגטיביות, את המילה 'חינם'.
TheRaveN SEO

No comments: