Wednesday, April 05, 2006

קווים מנחים של גוגל לבעלי אתרים – קידום אתרים בסיסי

קווים מנחים של גוגל לבעלי אתרים קידום אתרים בסיסי הוראות של מנוע החיפוש גוגל

אם תיישמו את ההוראות של גוגל, אתם תעזרו למנוע החיפוש לכלול את האתר שלכם בסריקה של גוגל. ההוראות הבאות לקוחות מתוך האתר הרשמי של גוגל לבעלי אתרים: שימו דגש מיוחד להוראות כיוון שחריגה מהן, עלולה לגרום לכדי הסרה מהאינדקס של גוגל ובכך, האתר לא יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ושותפותיה העיסקיות. קווים מנחים לעיצוב ותוכן: בנו אתר עם מבנה הירארכי מסודר וקישורים פנימיים. כל דף צריך להיות נגיש מלפחות קישור טקסטואלי אחד. הציגו מפת אתר לגולשים שלכם, המציגה הפנות לנקודות המרכזיות באתר. אם המפה מכילה יותר מ 100 קישורים, פצלו אותה. צרו אתרים שימושיים, מלאיי תוכן שיתארו בבירור ובמדויק את תכולת העמוד חשבו על מילים שאנשים מחפשים במנועי החיפוש, התאימו את התוכן שלכם לדרישות. השתדלו להשתמש בטקסט במקום תמונות לתיאור שמות, מקומות ואירועים. הזחלן של גוגל (כמו רוב מנועי החיפוש כגון MSN, YAHOO, LIVE, A9 וכו') לא יודע לקרוא טקסט שמוצג על תמונה. הקפידו על Title ומאפיניי ALT מדוייקים ומתארים.. המנעו מקישורים יוצאים 'שבורים' וודאו קוד HTML תקין (והמהדרין יגידו – תיקני). זכרו שלא כל מנוע חיפוש יודע לאנדקס דפים דינאמיים עם פרמטרים. בכל מקרה, רצוי לצמצם את מספר הפרמטרים והקפידו על שמות וערכים קצרים. אל תחרגו מ 100 קישורים בעמוד. קווים מנחים טכניים: השתמשו בתוכנה כמו לינקס (לא לינוקס!) – דפדפן טקסט. אם האתר מורכב, מכיל פלאש, הפניות JS וכו' ולדפדפן הטקסט יש בעיה לקרוא אותם, יתכן וגם זחלני המנוע לא יצליחו לאנדקס אותו. הפעילו בשרת האתר אופציה ש'זוכרת' את תאריכי שינוי התוכן. הזחלנים בודקים את זה. באמצעות קובץ ROBOTS, אפשר לקבוע לאן ולאן לא יגיע הזחלן. לא להשתמש בפרמטר ID. קווים מנחים להביא את האתר לידיעת גוגל דאגו לכך שאתרים רלוונטים אחרים יקשרו לאתר שלכם. ניתן ליידע את גוגל אודות אתר חדש בכתובת: http://www.google.com/addurl.html נסו את שירות המפות החדש של גוגל: Google Sitemaps (Beta). שירות זה מאפשר לבעל האתר ליידע את גוגל מראש במבנה האתר שלו. יידעו ספריות מקצועיות ומאגרי אתרים אנושיים אודות האתר. קווים מנחים איכות האתר: בנו דפי אינטרנט עבור משתמשים. אל תייחדו פעולות מסוימות למנועי החיפוש בשונה ממה שהגולש רואה. המנעו מטריקים המיועדים לקדם אתכם במנוע החיפוש. בבואכם לשנות את האתר, חישבו – 'האם זה תורם לגולשי? האם הייתי עושה את זה גם ללא היו מנועי חיפוש?'. אל תקחו חלק בהחלפת קישורים מפוקפקת. קישורים לאתרי ספאמרים וכו' מזיקים לאתר. אל תשתמשו בכל מיני תוכנות לא מורשות ששולחות אתרים למנועי חיפוש, בודקות דירוגים וכו'. קווים מנחים מה לא לעשות: לא להשתמש בטקסט ו/או קישורים נסתרים. לא לעשות הפניות בשרת כהתחכמות. אל תשלחו בדיקות אוטומטיות לתחקור גוגל. אל תציגו עמודים עם תוכן לא רלוונטי. אל תציגו עמודים שמטרתם להפיץ וירוסים, סוסים טרויאנים וכו'. אל תיצרו עמודים כפולי תוכן ומבנה לצורך קידום במנועי החיפוש. המנעו מאתרים שמטרתם קישורים יוצאים בלבד.

TheRaveN SEO

No comments: