Thursday, December 11, 2008

סקס מוכר או טרנד שאינו טרנדי: חמשת שיטות הפירסום הכי סקסיות שעולם הפירסום מתקשה לנטוש



פירסום טרנדי – מה מושך אנשים לפרסומת? איך מייצרים את הפירסום האולטימטיבי ומה הן השיטות הכי סקסיות שעולם הפירסום מתקשה לעזוב? הכירו את השיטות והנושאים הכי חמים, סקסיים ועם זאת מעייפים של עולם השיווק הפירסום, התדמיתנות והמיתוג. סקס. מוכר?

שנת 2008 הייתה שנה נשית במיוחד – לראשונה עמדה אישה כמעומדת לסגנות נשיאות ארה"ב, בארצנו הקטנטונת שוב מועמדת אישה למשרת ראש הממשלה ואפילו יש טבחית שזכתה ב'בשלן נולד'. עם זאת, עולם הפירסום כנער נוטף בן 16, עודו סביב נשיות, סקס ונשים עושות סקס. עודו שבוי בקונספטים מיתוגיים ואלימות סטראוטיפית, כך שהם מספקים את דחפינו וחישקנו. להלן חמשת הטרנדים הכי בוערים בתחום הפירסום והסקס, אותם אלו שמסרבים להיעלם מבמת הפירסום:
1. קשירות:


שבויים באשליה כי כל אצל כל אישה קשורה רק מתעצם החשק המיני לכדי רצון עז לקרוע בשינייה את החבלים ולאנוס את הקושר, אנו מביטים בערגה על כל פעולה 'חצי אלימה' כמו שהפרסומות רומזות לנו ונוטפים מחשבות, שבויים בויז'ואל. בלא מעט מהן, מעורב גבר גברי שנמצא בעמדת כוח על הקשורה/קשורות כדי להדגיש את מימוש הפנטזיה של 'חזרי למקום אליו את שייכת!".











2. אונס:

הדמיית אונס בפרסומות היא פעולה שגויה, מגעילה ולרוב יותר נרמזת מאשר ממומשת כיוון שמדובר על תחום שאין לגביו ספק – פשע נתעב. יחד עם זאת, מרבים המפרסמים לנצל את טרנד הפורנו השוטף אותנו מזה שנים, זה שמקשר ארבע שרירנים עם בחורה שרק רוצה 'לחוות את זה ועכשיו בכל החורים ביחד'. האלימות כמשחק הוא גבול מאד דק שעולם הפירסום והאופנה מרשים לעצמם לעבור אותו בלי לקבל ביקורת אמיתית כי לך תוכיח אם זה מוכר או לא. לטעמי – זה לא משנה. הפרמטר של כן או לא, צריכים להיות נגועים גם בהחלטות מוסריות ולכן לא ארחיב יותר על הנושא הטרנדי והעלוב הזה.

3. ילדה זנותית/בימבו/לוליטה:

מאז סיפורי 'לוליטה' ועד ימנו, צעירות סקסיות שעוברות וחוזרות על קו הגבול שבין ילדה, נערת ליווי, אמא והמזרן של החבר'ה – נחשבות למקור משיכה. המבוגרים יסתכלו עליה בזימה, הצעירים יתאהבו בה מיד, אבל היא תשמור את עצמה לסיפורים מורכבים על יבשות ויהלומים. הלוליטה מושכת אש, מבטים, ביקורת והיא מותג בפני עצמו.













4. אישה עם אישה:

לויכוח מיותר וארוך שנים יש שני צדדים: צד אחד טוען שמין עם בן הזוג שלך, הינו מעוות, לא תקין, לא טבעי ואף דוחה. הצד השני טוען בתוקף ולרוב צודק, ששתי בחורות (עם מראה טוב ומעלה) שיגעו אחת בשניה, יזקיפו כל איבר מיני זכרי תוך שניות. ה'לסביות' כמושג, הפך להיות חלק מתרבות טרנדית ניו יורקית (של לפני עשר שנים) ותל אביבית (של עד לפני שנתיים) ועודו שורד. הסיכוי, השאיפה והתקווה של ג'רי סיינפלד כפי שהתבטאה באחד מהפרקים שהגדולים של הסיטקום האמריקאי יהודי המצליח, לכך ששתי בחורות שהולכות מכות ייתכן ויתנשקו בסיום הקרב, מחלחל בקירבנו כבר שנים. חוץ מזה שלנשים חובבות נשים, זה ממש, אבל ממש ממש קורץ ;-)

5. סצינת גמירה – רטיבות נשית פיקטיבית:

הטרנד מדבר על כל אותן מודעות המציגות את האישה כרטובה במפתיע, מושפרצת מכל כיוון בבושם/מים/שוקולד או אפילו נוזלים לבנים כמו בקמפיין החלב שהחל תמים ונגמר אלים. האישה כדמות רטובה שניות לאחר התפרצות 'כלשהיא' מיוצגת כמקבלת סקס ולא כשותף מלא בהליך. כאילו האישה היא זו שנושאת באחריות לזרע לאחר שנשפך.














לסיכום: העובדה כי טרנדים אלו בועטים וקיימים בעולם הפירסום של יימנו, מוכיחה כי עדיין יש אנשים שרוצים שנחשוב ונתנהג בהתאם להכתבות שלהם. חברות מרכזיות בעולם כמו ניקון, BMW ואחרות הן אלו שמפיקות ומעודדות את התדמיות האלו.

יחד עם זאת חשוב לזכרו כי עולם הפירסום והשיווק מגיב במישרין לדרישת השטח והלקוחות, כך שאנחנו כצרכנים נבונים יותר שמבינים עתה עד כמה מגוחכים הטרנדים – כן, בידנו הכוח לשנות ולהשתנות.


1 comment:

dude said...

שכחת אחד קלאסי - אשה אוכלת/מלקקת גלידה או כל דבר אחר
נדוש עד בחילה