Thursday, October 30, 2008

קניות ברשת: 10 סיבות מדוע לא קונים בחנות האינטרנט שלכם!

הצעה שאי אפשר לסרב לה: הגדלת מכירות בחנות

כל בעלי אתרי הקניות תוהים: איך למכור יותר? לתת את התשובה יהיה קל מדי, לכן אני אנסה להסביר לכם בעשר נקודות, מה לעשות כדי לאבד קונים, לצמצם את הגידול במכירות ולגרום לסגירת/קריסת העסק. כל בעל אתר/חנות ברשת, חייב לדעת ממה להיזהר ואיך נסיונם של אחרים בא לטובתו. כדי לדעת בבירור מה מוכר, איך מגדילים חשיפה ומכירות – צריך גם לדעת איך לא.

אם תשאלו את רוב האנשים מה צריך בשביל למכור ברשת, רובם יענו באחת מהתשבות הראשונות – תנועה. תנועה היא פרמטר חשוב, לא אכחיש, אבל המרת הגולש לקונה, היא הפרמטר החשוב ביותר לשורה התחתונה שלכם. אלו עשר הסיבות שבגללן הגולשים שלך בורחים ולא הופכים ללקוחות:

  1. ביטחון בעת הרכישה – הגולשים שלך לא מאמינים שאצלך המידע שלהם שמור. חשוב להבטיח (ולקיים) לגולש כי פרטיו נשמרים בסודיות מוחלטת וישמשו רק לצרכים פנימיים.
  2. מודעות השיווק – הגולשים שלך אינם לקוחות כי הגיעו ממודעה לא רלוונטית/שגויה, לא מפורטת מספיק, לא באמת מתאימה לגולש. תכוונו ותנסחו מודעות על סמך המלצות/הוכחות.
  3. הפעם השנייה – הגולש הטרי לא קונה אצלך כי הוא פעם ראשונה אצלך. כלל אצבע אומר שגולש לא ירכוש בחנות מקוונת אם זו הפעם הראשונה שהוא נתקל בה. א. זה לא נכון. ב. בשביל לעבור את המכשול הזה, דאג לסיבות אמיתיות, כל שכולם ירצו לחזור שוב ושוב. הציעו משהו חינם/הרשמה לעדכונים וכד'.
  4. מדיניות של שקיפות – הגולשים אינם יודעים מי עומד מאחורי האתר וחוששים לרכוש בו. ספר ללקוח שלך הכל אודות החנות. מי צוות החנות, ההיסטוריה שלה, המדיניות והחזון. נתונים אלו יוצקים אמינות וים של תוכן מקורי באתר.
  5. מגוון אופציות תשלום ומשלוח – הלקוח שלך ברח כרגע כי לא הבהרת לו שאפשר לשלם באמצעי התשלום שהוא מעדיף ואפשר לקבל את ההזמנה במשלוח עד הבית/אקספרס וכד'. דאגו לפירוט מלא ולאופציות מגוונות ככל שתוכלו.
  6. אתר מרשים ופונקציונלי – הגולשים שלך עוזבים כי האתר נראה חובבני, יש בו 'רק כמה באגים', הדומיין לא שלך. רכשו דומיין עצמאי (זה לא יקר), עצבו את החנות, השתמשו באוביקטים גרפיים כדי להבהיר לגולש במבט וחצי במה האתר עוסק.
  7. חינם!!! – הגולשים שלך לא קונים כי הם מקבלים את שלהם והולכים. אם החלטתם להעניק משהו חינם, תדאגו שהגולש יקרא מסר/מודעה פירסומית שלכם לפני כן, אחרת הוא יקח את החינם ויילך. שיטת ה'חינם' מוכיחה עצמה במשך שנים אך ורק בחברות שדואגות לפרסם 'על גבי' החינם.
  8. נישה - הקהל שלך לא מוסיף מוצרים לעגלה כי האתר לא מכוון אליו ולא מציע לו מוצרים שהוא רוצה. נתחו את קהל היעד שלכם – מי עתיד לרכוש אצלכם. בידקו עם לקוחות קיימים מה גרם להם לקנות דווקא את המוצר המסויים ודווקא אצלכם. לימדו כיצד ואיפה נמצאות דרכי הגישה אל קהל היעד שלכם.
  9. שינוי – המבקרים בחנות הרשת שלכם משתעממים ועוזבים. עליכם לדאוג לשינוי, לניסוי ולבדיקות 'מה עובד': הוספתם מודעה? בידקו את ביצועיה. טובים? הכינו אחת נוספת שעושה אותו הדבר עם שינוי קל. האם המכירות עלו? ירדו? זיכרו כי חברות ענק משקיעות סכומי ענק רק בשביל לעשות את הסעיף הזה כמו שצריך.
  10. זה עכשיו או לעולם לא! – לקוחות פוטנציאלים שלך כבר לא יקנו בחנות כי הם מתמהמהים. עליכם להציג כל מכירה וכל מוצר כאילו מחירו/תנאי המשלוח וכד' עומדים להשתנות. ללחוץ על מכירה במקום ולא בדחייה לא ידוע של זמן/תקציב/אחר. הציעו הנחות והטבות למזמינים באותו רגע, כאילו עוד רגע, זה כבר סוף העולם.

בהצלחה!

TheRaveN 2.0

קומונת קידום אתרים בתפוז

שיווק אתרים באינטרנט

חיפוש חברות קידום אתרים

No comments: