Sunday, July 20, 2008

להופיע בגוגל - להיות בראש התוצאות הממומנות או בתוצאות הרגילות? למה לא בשתיהן?!


מנוע הצמיחה הפיננסית העיקרי והמכניס של גוגל נע סביב שני מוצרי פירסום עיקריים מבית גוגל - גוגל אדוורדס (תוכנית שקוראת למפרסמים 'לרכוש' מילים וביטויים אותם אנשים מחפשים וגוגל תדע להציג בצידי התוצאות את ההפניות לאתרי אותם מפרסמים) ותוכנית גוגל אדסנס (תוכנית המאפשרת לכל בעל אתר להציב קוד של גוגל המחולל בעת גלישה לאתר פרסומות רלוונטיות של אותם מפרסמים מתוכנית גוגל אדוורדס, תמורת רווחים לבעלי האתרים המציגים את הפרסומות, אם הגולש אכן עשה בהן שימוש כלשהוא). למרות זאת, גוגל לא זונחת את הבסיס לכל העסק - מנוע החיפוש האורגני/רגיל (לא ממש רגיל אבל כהגדרה רגיל זה 'סטנדרטי') ולכן היא מפיצה מספר טיפים חשובים לכל בעל אתר:

1. אין נוסחת קסם כדי להופיע בראש התוצאות של גוגל.


2. יש מספר פעולות חיוביות שיכולות לעזור למנוע החיפוש ולכם לעבוד בשיתוף פעולה ברור והגיוני יותר והן קשורות בעיקר ל - קישורים, עיצוב, תוכן ומבנה.


3. לגוגל חשוב לציין כי התוצאות האורגניות והתוצאות של תוכנית אדסנס/אדוורדס הן נפרדות ולא קשורות. אתר המציג מודעות גוגל לא יקבל דירוג גבוה יותר מאתר שלא מציג, רק בגלל פעולת ההצגה.


4. הדירוג בגוגל - כך על פי גוגל - נקבע בהתבסס על פרמטרים רבים ועקומת למידה דינאמית, לכן מומלץ מאד שלא לבצע פעולות שנועדו לשיפור הדירוג במהירות ו/או בקיצוניות.


5. קישורים נכנסים - כפרמטר שהיה בעבר המרכזי אם לא כמעט היחיד שקבע את הדירוג בגוגל, הפך נושא הקישורים למורכב הרבה יותר במהלך השנים וההצטברות הבלתי נשלטת של מיליוני אתרים באינדקס המתנפח של גוגל. גוגל ממליצה לבדוק
את איכות הקישורים. קישורים מאתרים בעלי נושאים קרובים/משלימים ודומים 'שווים' הרבה יותר מסתם קישור לא טבעי.


6. גם לקישורים יוצאים חשיבות רבה בעיני גוגל - אנא, מבקשים בגוגל, שימו לב לאן אתם מקשרים. הכלל הראשון הוא לבדוק כל קישור בשאלה - 'האם הקישור הזה יתרום לגולשיי?' והשאלה השנייה - 'האם סביר שגולשיי יקליקו על קישור זה?'. בכל מקרה אומרים בגוגל: אל תסחרו בלינקים ואל תיכנסו למערכות קישורי צד שלישי 'מתוחכמות' שכל מטרתם 'לעבוד' על מנועי החיפוש.


7. מספר טיפים למבנה מוצלח של אתר:
א. הירארכיה ברורה, קישורים פנימיים הגיוניים.
ב. יצירת מפת אתר ושימוש ב'גוגל למנהלי אתרים' - Google WebMasters Tools.
ג. השתמשו בתגית 'כותרת' לתיאור כל דף בנפרד, נצלו את מאפייני alt של תמונות לתיאורן האמיתי, עשו שימוש עדכני בתוכן איכותי ומקורי, צרו סיבה אמיתית לאנשים/אתרים לקשר אליכם.

בהצלחה!
TheRaveN 2.0

No comments: