Thursday, April 05, 2007

לקסיקון קידום אתרים חלק א

לקסיקון קידום אתרים חלק א'

השעייה

מנוע חיפוש ש'גילה' כי האתר שלכם עובר על כלליו, ישעה אתכם מהאינדקס שלו. התהליך לוקח כמה חודשים בדרך כלל ובמקרים קיצוניים הוא חד ומיידי. לרוב, זחלני המנועים ימישכו להגיע ולבדוק מדי פעם את האתר, כדי להכלילו מחדש אם יש סיבה.

זחלן/בוט/רובוט/סוכן/עכביש

השם הכללי שניתן לתוכנות של מנועי החיפוש (בעיקר) שעוברות ברשת ומחפשות/מאנדקסות מידע.

מיסוך

הכנת שתי גרסאות לכל אתר/דף רשת והצגת תוכן אחד לגולש ותוכן אחר למנוע החיפוש. רוצים לדעת על 'השעייה' מקרוב יותר? תתחילו לעשות מיסוך...

אחוזי המרה

היחס בין כמות הרוכשים/מתעניינים לבין כמות הגולשים (קרי כמה תכלס קנו/התעניינו לעומת כמה ראו את הפירסום/לינק/אחר).

CTR – אחוזי המרת קליקים

היחס בין כמות הצפייה בקישור/פירסומת/אחר לבין כמות הלחיצות עליהם. אם חשפתם פירסומת בפני 100 אנשים ועשרה מהם הקליקו עליה, יש לכם CTR של 10%.


CLI
לינקים טקסטואלים מותאמים תוכן

כמו תוכנית גוגל אדסנס, שיטת פירסום זו מציעה הצגת פרסומות טקסט שנקבעות על פי התוכן באתרכם, בעיקר מסביב לאיזור הפירסום.


CPC
– עלות לקליק

המחיר שמפרסם משלם למארח הפירסום/מנוע החיפוש/מתווך אחר עבור קליק של גולש.


CPM
– עלות לאלף חשיפות

שיטת תימחור עתיקה (ורלוונטית פחות ופחות) המתמחרת את עלות חשיפת פירסומת/לינק/אחר בפני 1000 גולשים, גם אם אף לא אחד מהם הקליק/התעניין/רכש מוצר/שירות.

PPP- תשלום פר ביצוע – Performance

אומנם גוגל החלו לאחרונה להיכנס לתחום (אחרי שכבשו את ה PPC), אך שיטה זו ידועה מקובלת ומשמשת אתרים ומפרסמים רבים בעולם בשנים האחרונות. העקרון פשוט – אתם תשלמו עבור פירסום רק אם הגולש שהגיע אליכם יבצע פעולה מסויימת אותה תגדירו מראש (השארת פרטים/רכישה וכו').


Delisting

בקשת הסרה מאינדקס/מנוע חיפוש.

ספריית קישורים

בניגוד למנועי חיפוש המשתדלים להגיע לכל הרשת בעצמם/בעזרת תוכנות ייעודיות שלהם, ספריות קישורים הן אתרים שבדרך כלל כוללים קישורים לאתרים שעברו בדיקה אנושית בטרם הוצגו לכלל הגולשים.

דף נחיתה

העמוד אליו מגיעים גולשים ממקורות כמו פרסומות, ספריות קישורים וכדומה. איכות דף הנחיתה תקבע את פעולת הגולש. גולש שחיפש 'ריבה' והגיע לחנות מכולת, יחפש עמוק יותר או ינטוש. גולש שחיפש 'ריבה' והגיע לעמוד/קטגוריית 'ריבות'....זה כבר סיפור אחר...

עמוד שער/גשר/קפיצה/הפנייה

במקור מדובר על על 'דף נחיתה' המיועד 'לקלוט' גולשים ולהציג בפניהם דרכי פעולה שונות (כמו דף קטגוריה במקרה לגיטימי ו/או דף מלא במילות מפתח וקישורים במקרה קצת פחות). משמשים כיום בעיקר לפעילות לא לגיטימית.

מילת מפתח/ביטויי מפתח

המילים/ביטויים שגולשים מחפשים בתיבת מנוע החיפוש. המושג מתייחס בעיקר למילים/ביטויים שבעלי אתרים היו רוצים להופיע בתוצאות החיפוש בעקבות חיפושן.


מנועי Meta

דור ישן (ועוד קיים ובועט) של מנועי חיפוש המתבססים על תגיות מטה (Meta Tags). תגיות אלו הן תוכן לא נראה לגולש, אך כלול בקוד דפי הרשת שמנועי החיפוש הנ"ל קוראים ומצפים לקבל תיאור אנושי לתוכן ומהות הדף.

תוצאות אורגניות/תוצאות טבעיות

כמעט כל מנוע חיפוש בימנו, מציע תוצאות ממומנות לצד(או לצערנו גם לפעמים בשילוב) תוצאות אורגניות/טבעיות/רגילות שהנתונים עליהם לא מושפעים מתשלום כזה או אחר.

Backlink / Inbound Link / קישורים חוזרים / קישורים נכנסים

קישורים נכנסים הם לינקים שמצביעים אל האתר שלכם באתרים אחרים. לחיצה עליהם תוביל לאתר שלכם.

קישורים יוצאים

כל הקישורים מהאתר שלכם אל אתרים אחרים.

קישורים מוצלבים

כאשר האתר שלכם מקשר לאתר שמקשר חזרה אליכם, מדובר ל לינקים מוצלבים ה'נחשבים' פחות איכותיים בעיני מנועי החיפוש, מכיוון שבשנים האחרונות, תופעת החלפת הלינקים השתרשה והפכה לקלה, מקובלת וטבולה בהרבה נסיונות להשפיע על תוצאות מנועי החיפוש.


הכללה בתשלום

כמו הרבה עסקים ברשת, גם מנועי החיפוש מתבססים על מודל של הפנייה תמורת נתח. קרי – אתם תשלמו למנוע החיפוש והוא בתמורה לכך יכלול אתכם בתוצאות החיפוש.


רלוונטיות

רלוונטיות היא מילה חשובה בכל תחום השיווק של אתרים ברשת. החלפת קישורים רצוי שתהייה בין אתרים קשורים זה לזה ורלוונטים. מילות מפתח אמורות להיות רלוונטיות לנושא עליו האתר מדבר. ועוד.

Robots.txt קובץ רובוטס

קובץ שבעלי אתרים שמים ב Root (שורש, ספרייה בסיסית) של האתר שלהם, כדי להורות למנועי החיפוש איפה כן (ובעיקר כיום – איפה לא) לחפש ולשלוח את הזחלן שלהם.


ROI
–החזר ההשקעה או מתי הכסף שנכנס מתחיל לכסות על הכסף שיצא

השקעה מוצלחת היא השקעה של למעלה מ 100% ROI. ז"א, הזמן בין השקעה כספית להכנסה כספית שמכסה אותה (וכמובן כמה שיותר יותר טוב).

ספאם תוכן

ספאם הוא שם כולל לדברי דוא"ל שמגיעים מבלי שביקשתם, אולם ספאם של תוכן הוא הרלוונטי לענייננו. ספאם תוכן הוא לדחוס ולהכיל בדפי הרשת שלכם מידע/תוכן/מילות מפתח ללא פרופורציה. או להיכנס לפורום ולהעלות סתם קישורים אל עצמכם. חזרה על מילים/ביטויים פעמים רבות בשביל לתפוס תנועת גולשים תביא להשעייה איטית ובטוחה.


XML

שיטה טכנולוגית לקביעת מבנה ותצורת מידע. RSS הוא אחד מתוצרי השיטה והוא בעצם קובע סטנדרט – כך וכך צריך להיות בנוי מידע כדי ש'כולם' ידעו להציג אותו כיאות. XML יחד עם קצת קוד של ג'אווה, יוצרים ביחד את הבסיס לכל אתרי ה'ווב 2.0' (אג'קס- AJAX).

בקרוב..חלק ב
TheRaveN 2.0

2 comments:

Les Professional said...

הייתי מחליף PPP ב-PPA שזה המינוח שגוגל בחרה.

ב-StubmleUpon את משתמשת?

Les Professional said...

קקה של תמיכה עברית, אגב