Tuesday, February 06, 2007

לארי מסתיר, סרגיי חושף, גוגל קורצת

אחרי שנים בהן גוגל התערבה בתוצאות הפקודה Link, היא מתחילה לחשוף הכל - בשירות מפות האתר
Sitemaps, נוספה אופציית צפייה בקישורים נכנסים וקישורים יוצאים. התוצאות מסתבר, מעמיקות ולא מסוננות כמו הפקודה שאמורה לתת את אותן תוצאות בצורה חופשית (והיא לא) - הפקודה Link.


אחת הפקודות הקדומות במנועי חיפוש מהדור הישן (כולם חוץ מאלה שיצאו בחודשיים האחרונים ויש להם כל מיני אייקוני ווב 2.0 'מגניבים') והחדש (גוגל) היא בדיקת הקישורים הנכנסים אל האתר. כך שאם לאתר שלכם
קוראים Ynet, תוכלו לבדוק מי מקשר אליכם על ידי הקלדה בתיבת החיפוש של גוגל (או כל השאר) -


link:http://www.Ynet.co.il

התוצאה תהיה רשימה ארוכה (במקרה של Ynet) של אתרים שהוציאו בהזדמנות זו או אחרת, מסיבה זו
או אחרת, לינק - קישור אל Ynet והזחלן (תוכנת האינדוקס האוטומטית) של גוגל גוגל, זיהתה ושמרה אותו.


מנועים שונים מוכנים או שלא מוכנים לקבל את ה Htpp:// או את ה www. אבל התוצאות פחות או יותר זהות. בכל מנוע מן הסתם, יש הבדל מחברו המנוע הטוב/שונה/מהיר/איטי/ יותר אך לכולם (פרט לגוגל) מכנה משותף - כל מה שמנוע החיפוש ראה, נכנס לרשימה. בגוגל, באופן מוצהר ומוסכם (כאילו יש ברירה), עובדו התוצאות מראש. כעת, תחת שירות מפות האתר Google Sitemaps, גוגל מציעה לבעלי האתרים לקבל תמונה אמיתית ומלאה על הקישורים היוצאים והנכנסים שלהם. נתוני הקישורים הנכנסים חשובים ומובנים לכל בעל אתר, אך למקדמי אתרים הנתונים חשובים פי כמה, על אחת כמה וכמה, הקישורים היוצאים וסידורם באתר.

מה הוא שירות מפות האתר של גוגל - גוגל סייטמפס?

גוגל מציעה לבעלי אתרים את האפשרות, להצהיר מולה על קיומה של מפת אתר בפורמט XML ספציפי, להעלות
קובץ/תגית מטה ובכך לאשר מצד אחד כי את/ה בעלי אתר ומצד שני - גוגל, לראשונה, אומרת - 'אוקיי, קיבלתי, אני אבדוק את האתר שלך'. האמת היא שכבר אחרי שניות יש נתונים, תוצאות, חישובים, מדדים, כלים, מדדים לכלים - בקיצור, כלי פשוט נוח ויעיל לשימוש כמו שרק גוגל יודעת (כיום) לעשות.

TheRaveN 2.0

1 comment:

TheRaveN 2.0 said...

הי
בן פינס

תחילה אני אתנצל לא התכוונתי לדבר כזה.

ולעניין -
מעולם ולעולם לא אעשה כזה, לצערי אני לא קוראת בבלוג הספציפי של אורן למרות שאני מעריכה אותו מאד מאד מאד.

אם הייתי ולו טיפה אשמה הייתי מסירה את ההודעה שלך, אבל בחרתי להגיב לעיני כל כי חשוב לי שידעו שמדובר על יד המקרה. את המאמרים שלי אני לא מפרסמת על פי מה שאחרים כתבו או פירסמו. אין לי אינטרס ואם תשים לב, הבלוג הזה הוא לא ממש בלוג אלא מאמרים על דברים באמת מרכזיים שמעניינים אותי אישית.
אני לא מתיימרת להיות ספקית חדשות לוהטות ו/או בלוגרית טכנולוגיות, לפחות לא בבלוג הזה ולא בפורמט הזה של מאמרים.

בקיצור, אני מקווה שלא יצרתי אצלכם איזה בהלת מערכות...
אני משתדלת לכתוב על מה שאחרים לא כתבו, אבל אם לא קראתי, זה כבר לא בשליטתי.

תודה על ההבנה.
TheRaveN 2.0