בשעה טובה פירסמו השבוע גוגל ישראל, כי הושק שירות Google AdSense – גוגל אדסנס לאתרים בעברית. גוגל משיגה את רוב הכנסותיה מרשת פירסום שהיא מתחזקת. מצד אחד המפרסמים שמשלמים, מצד שני האתרים שבהם מופיעות המודעות (ו/או במנוע גוגל עצמו על פי המילה שהמשתמש חיפש) מקבלים חלק מהרווח. גוגל לא מוכנה לחשוף בדיוק כמה ואיך מתבצעת נוסחאת החישוב של הרווחים והחלוקה, אבל היא מתחייבת לעמוד במחירים המקובלים תוך נסיון לתת גם יותר מהם.
הכניסה של גוגל לאתרים בעברית אומרת שמעתה, כל בעל אתר יוכל לשים קוד של גוגל באתר שלו, לפרסם אחרים על פי התוכן הקיים באתר (שגוגל עם המנוע האלגוריתם החכם שלהם יבינו לבד ובתדירות מתעדכנת) ולקבל רווחים מכל 'קליק'.
הדבר הראשון שכל בעל חושב עליו מיד לאחר שנכנס הסנט הראשון (שהרי רק אז מתחילים להבים את התהליך הכל כך פשוט הזה) הוא 'למה לא ללחוץ כל היום על הפרסומות? יש לי מלא חברים ואני אשלח להם מייל שילחצו!'.
אז זהו שלא. אי אפשר לרמות את גוגל. זאת אומרת, אפשר, אבל הסיכון גדול מדי – ביטול מיידי של החשבון ועיכול כל הכספים שטרם הועברו. כשמדובר על על כמה עשרות דולרים, זה לא נעים. כשמדובר על כמה אלפים, זו מכה.
אז לכבודכם, המצטרפים החדשים לתוכנית גוגל אדסנס, אני מצרפת רשימה של כמה מילים שכדאי שתבינו עם הצטרפותכם:
גוגל אדסנס (Google AdSense) - תוכנית AdSense מאפשרת לכם כבעלי אתרים להגיש מודעות Google רלוונטיות למה שהקוראים שלכם רואים בעמודי האתר וכך מגדילה את פוטנציאל הרווח.
גוגל אדוורד (Google Adword) - תוכנית פרסום של Google המתבססת על תמחור בשיטת עלות לכל לחיצה.
מודעות שירות לציבור - מודעות אלו הן מודעות ללא מטרות רווח המוצגות כאשר מודעות ממוקדות אינן זמינות, או כאשר Google לא מצליחה לאסוף תוכן מהאתר שלכם. אתם אינכם מרוויחים מקליקים על מודעות אלו.
על"ה – עלות לאלף הופעות - על"ה משמע הסכום שמפרסם משלם כל פעם שהמודעה שלו/שלה מופיעה ומשתמש רואה אותה.
על"ה בפועל – עלות לאלף הופעות בפועל - עלות לאלף הופעות, מנקודת המבט שלכם. חישוב על"ה הינה דרך טובה להשוות רווחים בין מספר ערוצים ותוכניות פרסום שונות. תוכלו לחשב על"ה בפועל ע"י חלוקת סה"כ הרווחים במספר ההופעות באלפים. לדוגמא, אם הרווחתם $180 מ-45,000 הופעות, העל"ה בפועל שלכם תהיה $180 חלקי 45, או $4.00.
ע"ל – עלות לקליק - עלות לכל קליק משמע הסכום שמפרסם משלם כל פעם שמשתמש מבצע קליק על המודעה שלו/שלה. קיימת מערכת תמחור עבור Google AdWords.
עלות ממשית לאלף הופעות - זהו הסכום שהמפרסם באמת משלם עבור כל הופעה שהמודעה שלו מקבלת. המוזיל של AdWords נותן למפרסמים באופן אוטומטי את המחיר הנמוך ביותר הנחוץ על מנת לשמור על מיקום המודעה הרצוי. העלות הממשית לאלף הופעות תהיה שווה או נמוכה מהעלות המקסימלית לאלף הופעות שהוגדרה.
עלות מקסימלית לאלף הופעות - העלות המקסימאלית לאלף הופעות שמפרסם מוכן לשלם. המוזיל של גוגל מוריד אוטומטית סכום זה כדי שהעלות הממשית לאלף הופעות תצא סנט אחד מעל המינימום הדרוש על מנת לשמור על מיקום המודעה בעמוד.
ערוצים – ערוצי מעקב - קבוצה ספציפית של עמודים או מודעות המוגדרת ע"י שותף התוכנית לצורכי מעקב ודיווח. שותפים יכולים ליצור ערוצי מעקב על מנת לעקוב אחר מדדים מסוימים על פני עמודים, אתרים, ושמות דומיין .
TheRaveN SEO
No comments:
Post a Comment