גוגל מנוע חיפוש זחלן
GoogleBot
גוגל – מנוע החיפוש מספר 1 ברשת
גוגל הוא מעבר לכל ספק מנוע החיפוש הטוב ביותר שקיים כיום ברשת בגרסה מלאה ורשמית.
ניתן להבין זאת על פי הפופולאריות שלו, התרחבות השירותים שהאו נותן והתוצאות
המדוייקות שלו (הכל ביחס למנועי החיםפוש האחרים כמובן כגון MSN, YAHOO, AOL, ASK
ועוד).
הזחלן של גוגל - GoogleBot
לגוגל יש תוכנה הנקראת GoogleBot (לתוכניתנים שבנינו – זו תוכנה שנכתבה ב C++ על
ורצה על גבי שרת לינוקס). מדובר על זחלן/נציג/סוכן/תוכנה שמתחילה לעבור אתר אתר
ברשת, על פי קישורים והקשרים בין אתרים. GoogleBot הוא זה שאחראי לנתח ולהבין את
האתר שלכם. הוא עובר בין מיליארדי אתרים ושומר את המידע החשוב לו במסדי נתונים
ייעודיים. כאשר אתם מגישים לגוגל שאילתה (קרי – מחפשים במנוע החיפוש), מתבצע החיפוש
על מסדי נתונים אלו – קרי, על הרשת האל מקוונת שגוגל שומר לעצמו במחשביו. אומנם
תוכנת GoogleBot עובדת מצויין ונחשבת לאחת הטובות מסוגה, אבל כבעלי אתרים, אתם
יכולים לגרום לזחלן של גוגל, להבין טוב יותר את אתרכם.
התאמה לדרישות של GoogleBot
כאשר בונים/עורכים מחדש אתר ברשת, צריך לקחת בחשבון ש GoogleBot זו תוכנה וכתוכנה,
יש לה את המגבלות והיכולות שלה הנובעות מהאלגוריתם שמנחה אותה. להלן מספר טיפים
לאינדוקס טוב יותר של הזחלן באתרכם:
דאגו שכל דף באתר שלכם, יקבל קישור. זכרו שהתוכנה של גוגל עוברת מקישור לקישור.
עמוד מבודד שלא זוכה לקבל קישור משום מקום, לא* יזכה לביקור של GoogleBot.
ככל שיש יותר קישורים בעמוד מסויים, כך חשיבותם יורדת. חשיבות של קישור נמדדת בין
היתר על פי חלקו היחסי בכמות הקישורים באותו עמוד בו הוא נמצא**.
תנו לכל עמוד TITLE שיתאר את העמוד הספציפי. ה TITLE הוא נתון שמוצג בתוצאות
החיפוש, משפיע על רמת האופטימיזציה של העמוד (וגם מאפשר לעלות גבוה בתוצאות כאשר
משתמשים במנוע החיפוש בפונקציה AllInTitle).
המנעו משימוש במסגרות (Frames ו/או iFrames).
הימנעו משימוש בכתובות URL עמוסות פרמטרים.
תנו לתמונות תיאור אמיתי.
GoogleBot 'מדברת' בשפה טקסטואלית בלבד, הימנעו מתוכן על גבי תמונה/אובייקט פלאש.
בשרתים של ימנו, יש אופציה שנקראת 'האם שונה מ...'. על ידי אופציה זו, יכולה תוכנת
GoogleBot של גוגלף לבדוק האם היו שינויים מאז האינדוקס האחרון.
כדי 'לכוןן' את גוגל לדפים שאתם רוצים לאנדקס ולמנוע ממנו להגיע לדפים שאתם לא
רוצים לחשוף בפני כולם, תוכלו להשתמש בקובץ Robots.txt (שאגב נתמך גם במנוע החיפוש
של MSN). בקובץ זה מגדירים אילו דפים לאנדקס ואילו לא***.
השתמשו בקישורי טקסט משמעותיים. איכות הקישור נמדדת בין הירת על פי הטקסט המקשר.
אל תשתמשו בשיטות שגויות לקידום אתרים****.
* זה לא מדוייק ב 100%. כיום לגוגל יש שירות Google Site Maps. זהו שירות שבאמצעותו
ניתן ליידע את גוגל מה מבנה האתר שלכם ואילו דפים הוא אמור לאנדקס.
** כנ"ל לגבי העמוד אליו מצביע הקישור.
*** אני ממליצה שלא להסתמך על קובץ זה. אפשר ואף רצוי להתמשמש בו, אך קחו בחשבון
שדף שהגדרתם שאינו לאינדוקס, אשר יקבל קישור חיצוני ממקור אחר, עשוי כן להיות
מאונדקס.
**** http://he.shvoong.com/abstract.aspx?id=3580
TheRaveN SEO
(אגב – המאמר לא תורגם ב 100% נאמן למקור. כמו כן, חשוב לי לציין שלא צויין כאן
הטיפ הגדול ביותר שניתן לתת למקדמי אתרים – תנסו. הנסיון הוא ההוכחה הטובה שיותר
בפעולה מסוימת עובדת ואחרת לא. אל תהססו)
Wednesday, April 05, 2006
עיזרו לזחלן של גוגל להבין את אתרכם טוב יותר
Posted by
TheRaveN 2.0
at
1:37 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment