Wednesday, April 05, 2006

מנועי חיפוש, קידום אתרים חוקיות וגבולות


קידום אתרים מנועי
חיפוש גוגל אופטימיזציה למנועי חיפוש שיווק באינטרנט



קידום אתרים בתוצאות האורגניות זה לקדם את האתר במנועי חיפוש (ולא אינדקסים –
רשימות אתרים בתשלום) כך שעל ביטויים מסוימים (לרוב – אופנתיים ו/או מבוקשים) האתר
יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש.



בהנחה שתהליך הקידום הנו סטנדרטי ואינו מערב פרויקט מיוחד ו/או תחום מיוחד, הוא
מורכב מתהליך אופטימיזציה, בניית קישורים נכנסים ותחזוקה שוטפת.



אופטימיזציה – להפוך את העמוד (והאתר כמובן) ל'קריאים' יותר בעיני מנועי החיפוש.


בניית קישורים – לדאוג שאתרים אחרים יקשרו לאתר המקודם, כדי שמנועי החיפוש יגיעו
אליו באמצעות הנציגים/זחלנים שלהם.

תחזוקה שוטפת – הוספת קישורים, הזרמת תוכן ועוד.



בתהליך סטנדרטי שכזה, עולות לא מעט שאלות בנושע לאסור ולמותר. מרחב הפעולה של
בונה/מקדם האתר הנו אדיר ומורכב מאינספור אפשרויות ושיטות. אז איך בכל זאת לא
נכנסים לרשימות השחורות של מנועי החיפוש?



א. חשוב לדעת על איזה מנוע חיפוש אנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו. לכל מנוע ומנוע
יש את הדרישות והציפיות שלו. לכל מנוע יש גם עמוד (לפעמים יותר) של הסברים לאנשי
SEO (Search Engine Optimization) ו/או Webmasters. כדאי מאד להתייחס ברצינות
להסברים אלו.

a. YAHOO - http://docs.yahoo.com/info/terms/?fr=FP-tab-web-t

b. MSN - http://search.msn.com/docs/siteowner.aspx?FORM=WMDD

c. GOOGLE - http://www.google.co.il/intl/iw/webmasters/

ב. לאחר בחירת מילות/ביטויי המפתח עליהם רוצים לקדם את האתר, מומלץ לבדוק (ושוב –
בהתאם למנוע החיפוש בו אתם מתמקדים) מי הם ה'שחקנים' המרכזיים בשוק. מי מוביל. מי
עובד בשיטה אחת ומי באחרת. למי יש המוני אתרים שמקשרים אליו ומי מתבסס על קהילה.




פעמים רבות נשאלות שאלות כגון האם מותר לעשות X, למרות שבהוראות כתוב שלא. אני
ממליצה בחום על מפשט צבאי-ישראלי-טיפוסי: יש ספק אין ספק.

אם יש לכם ספק לגבי כדאיות/חוקיות של פעולה שאתם מתכננים לבצע, שלא יהיה לכם ספק –
אל תעשו אותה. מומלץ בחום לבדוק ולחקור תחילה האם יש אתרים/עמודים שעושים את זה. מה
מיקומם? מה הדירוג שלהם? האם מנוע אחד מציג אותם בעמוד הראשון ואחר במדף העשירי?
תשובות על שאלות מסוג זה, יוכלו לשפוך אור על הכדאיות והאפקטיביות.



מנוע החיפוש הגדול ופופלארי בעולם גוגל, מציג כלל מאד פשוט : 'אל תעשה מה שלא היית
עושה, אם לא היו מנועי חיפוש. נכון ששני משפטי המפתח הנ"ל עלולים לפגוע לעיתים
ביצירתיות, אבל חשוב לזכור שזה שירות למען בעלי אתרים ולא המלצה שיש בצידה
אינטרסנטיות.



חומר קריאה מומלץ נוסף:

קידום אתרים ו -אופטימיזציה למנועי חיפוש:

http://he.shvoong.com/www/search-engine/3567-קידום-אתרים-ו-אופטימיזציה-למנועי-חיפוש/


קידום אתרים במנוע MSN

http://he.shvoong.com/www/3584-קידום-אתרים-במנוע-msn/

קידום אתרים שגוי

http://he.shvoong.com/www/3580-קידום-אתרים-שגוי/

מיקום במנוע חיפוש

http://he.shvoong.com/www/search-engine/72734-מיקום-במנוע-חיפוש/

כיצד להחליף לינקים להבאת עוד גולשים ?

http://he.shvoong.com/www/7152-כיצד-להחליף-לינקים-להבאת-עוד-גולשים/

קידום אתרים - מחקר מילות מפתח

http://he.shvoong.com/www/4791-קידום-אתרים-מחקר-מילות-מפתח/

עיזרו לזחלן של גוגל להבין את אתרכם טוב יותר

http://he.shvoong.com/www/search-engine/7333
6-עיזרו-לזחלן-של-גוגל-להבין-את-אתרכם-טוב-יותר/



TheRaveN SEO


No comments: